Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii, esti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii. Afla detalii aici. Inchide
 

Ajutor

1. Noțiuni generale

1.1 Ce este marketing-ul afiliat?

1.2 Ce este Profitshare?

1.3 Cum funcționează Profitshare?


2. Primii pași

2.1 Cum creez un cont de afiliat Profitshare?

2.2 Ce conține contul Profitshare?

a) General

b) Instrumente de promovare

c) Rapoarte

d) Comisioanele din Câștig curent si plata lor

2.3 Cum încep activitatea de afiliere?


3. Promovarea folosind instrumentele Profitshare

3.1 Ce fel de website pot folosi în Profitshare?

3.2 Ce sunt și cum funcționează instrumentele de promovare?

3.3 Unde pot folosi linkurile de afiliere?

3.4 Cum pot îmbunătăți performanța website-ului meu pentru widget-uri, slidere și link-uri de afiliere?/ Best Practices

3.5 Pot folosi Google AdWords și Facebook Ads pentru afiliere? Cum?

4. Comisionarea

4.1 Cum se calculează și se înregistrează un comision în cont?

4.2 Care sunt statusurile comisioanelor mele și când se modifică?

4.3 Cum și în ce condiții se face plata comisioanelor?


5. Plata

5.1 Cand și cum se realizează plata comisioanelor mele?

5.2 Care sunt informațiile și documentele necesare pentru plată?


6. Cum pot învăța mai multe?

1. Noțiuni generale

1.1 Ce este Marketingul afiliat?

Marketingul afiliat este o formă de online marketing care se bazează exclusiv pe modelul CPA, adica Cost Per Acțiune. În marketingul afiliat, un magazin sau prestator de servicii numit advertiser răsplătește persoanele înscrise într-un program de marketing afiliat (denumiți afiliați) pentru fiecare acțiune efectuată în beneficiul advertiserului (denumită conversie). O conversie poate să fie o vânzare, completarea unui formular, abonarea la un newsletter sau orice altă acțiune de marketing măsurabilă, stabilită în avans de către advertiser. O rețea de afiliere precum Profitshare funcționează ca un intermediar, oferind o soluție rapidă și eficientă de a câștiga bani pentru afiliați și de promovare și marketing pentru advertiseri. Metodele de promovare folosite de afiliați pot să includă publicitatea prin afișarea de bannere în website-urile lor, publicarea de articole, review-uri, recomandări sau alt fel de conținut, publicitate în cadrul campaniilor pay-per-click (ex. Google AdWords), publicitate în cadrul rețelelor sociale s.a.

1.2 Ce este Profitshare?

Profitshare este o rețea de afiliere ce permite afiliaților realizarea promovării online pentru advertiseri pentru a câștiga bani. De fiecare dată cand un advertiser înregistrează o conversie ca urmare directă a recomandării sau a influențării deciziei unui utilizator de internet, prin promovarea pe care un afiliat o realizează, acest afiliat va fi recompensat cu un comision în Profitshare de către respectivul advertiser. Comisioanele pot fi calculate ca procent dintr-o vânzare mijlocită de afiliat, în cazul vânzării de produse/servicii de către un advertiser, sau ca sumă fixă în cazul lead-urilor. Lead-urile sunt toate acele conversii urmărite de advertiseri, pentru care promovarea directă vizează altceva decât realizarea de vânzări.

1.3 Cum funcționează Profitshare?

Afiliatul are la dispoziție un set de instrumente de promovare a produselor sau serviciilor advertiserilor în contul său Profitshare. Utilizând aceste instrumente de promovare, ce se integrează în diverse medii online, afiliatul directionează utilizatorii de internet din website-ul său sau din alte medii în care el realizează promovarea, către website-ul advertiserului. În momentul în care utilizatorul ajunge pe website-ul advertiserului prin metoda descrisă anterior, în browserul acestuia se plasează un cookie ce conține informații despre redirecționarea respectivă. Acest cookie are o durată de viață în care este activ și în care poate să genereze o conversie în contul afiliatului. La fel ca și conversiile generate, durata de viață a cookie-urilor este stabilită în avans de către advertiser și se numește perioadă de comisionare sau de recurență. Dacă în această perioadă de comisionare, utilizatorul realizează o conversie pe website-ul advertiserului, afiliatul primește comisionul pentru conversia generată. Este important de notat că afiliatul răsplătit printr-un comision este acela din contul căruia s-a realizat ultimul click pe un instrument de promovare Profitshare.

2. Primii pași

2.1 Cum creez un cont de afiliat Profitshare?

Crearea unui cont Profitshare este rapidă și simplă. Intră pe profitshare.ro și creează un cont nou în 3 pași simpli, prin apăsarea butonului „înscrie-te acum”.
Vei fi apoi logat în noul tău cont de afiliat unde este necesar să mai completezi câteva date pentru a finaliza setarea lui.
Este important ca datele din contul tău să fie reale și actualizate astfel încât să îți putem face plățile câștigurilor acumulate în siguranță.
După crearea și setarea contului ești gata să începi să folosești Profitshare!

2.2 Ce conține contul Profitshare?

Navigarea în contul Profitshare este organizată astfel încât să fie cât mai ușoară și rapidă. În partea stângă vei folosi patru secțiuni principale, numite:
  1. General;
  2. Instrumente de promovare;
  3. Rapoarte;
  4. Castig curent.

a) General


În secțiunea numită General vei găsi un link către „dashboard-ul” tău, care îți oferă un sumar legat de performanțele promovării tale și două modalități rapide de generare a link-urilor. Dashboard-ul este ideal pentru verificarea zilnica a situatiei contului tău și includerea rapida a unei recomandări noi prin link-uri de afiliere.
În secțiunea „contul meu” vei putea să editezi datele tale personale, parola contului și modalitățile de promovare folosite în afiliere. Nu uita să îți declari toate mediile de promovare în care vei integra instrumentele Profitshare. Dacă ai website-uri în care plasezi instrumentele Profitshare va trebui să le validezi și să aștepți aprobarea din partea Profitshare pentru a începe promovarea.
În secțiunea numită „notificări” vei putea să vezi toate mesajele de interes legate de contul tău de afiliat. Aici vei putea afla dacă un nou website declarat și validat a fost aprobat pentru a fi folosit în afiliere, dacă au avut loc actualizări ale Termenilor și Condițiilor Profitshare sau ale advertiserilor ș.a.
În secțiunea numită „catalog advertiseri” vei putea consulta regulamentele tuturor advertiserilor, politicile lor de comisionare și pe cele generale, ale rețelei Profitshare.
De asemenea, aici vei putea alege pe care dintre advertiserii rețelei îi vei promova în widget-uri. Din această secțiune poți să vezi și campaniile desfășurate de fiecare advertiser în parte.

b) Instrumente de promovare


În partea stângă, la secțiunea „Instrumente de promovare” poți integra unul sau mai multe instrumente pentru a începe activitatea de afiliere și a câștiga bani din comisioane.
Ai la dispoziție următoarele instrumente de promovare:
  • widget-uri;
  • slider-e;
  • link-uri de afiliere;
  • pool-uri de campanii;
  • advertoriale.
Instrumente active

După ce ai generat și inclus instrumente de promovare în mediile de promovare aprobate vei putea să vezi o listă a instrumentelor pe care le folosești, la secțiunea numită „instrumente active”, alături de câteva informații de performanță ale acestora: EPC (earnings per click) – care calculează câștigurile tale pentru fiecare 100 de click-uri și CTR-ul mediu (rata de click) – care calculează raportul dintre click-uri și afișări. CTR-ul este relevant pentru widget-uri, slider-e și pool-uri de campanii, nu și pentru link-uri de afiliere, cărora nu li se contorizează afișările.
Tot aici ai posibilitatea de a edita un instrument deja inclus într-un mediu de promovare, apăsând pe butonul albastru de editare. Editarea va urmări același proces familiar precum cel folosit în generarea instrumentului. După ce ai aplicat modificările necesare unui instrument editat, salvează-le, iar acestea se vor reflecta imediat în instrumentul din mediul în care a fost integrat.
La nevoie, din lista instrumentelor active ai opțiunea de a șterge și arhiva instrumente.

c) Rapoarte


După ce ți-ai integrat instrumentele de promovare în mediile de promovare aprobate, vei putea să analizezi performanța acestora la secțiunea de „Rapoarte”.
Rapoartele beneficiază de numeroase filtre care, aplicate în funcție de interes, pot să releve informații prețioase pentru activitatea ta de afiliere.
Sunt disponibile filtre de perioadă, de instrument de promovare, de advertiser și de status al comisioanelor obținute. Filtrele inteligente alese de tine se aplică pentru toate rapoartele din contul tău, pe măsură ce navighezi dintr-o secțiune în alta. De asemenea poți sorta informațiile din rapoarte crescător – descrescător și alfabetic.
Majoritatea rapoartelor includ și posibilitatea de a vedea datele în manieră grafică pentru a remarca evoluția lor. În aceste rapoarte grafice datele pot fi grupate la nivel de zi, săptămână sau lună.
Toate rapoartele din secțiunea dedicată pot fi exportate astfel încât să le poți analiza și compara în detaliu oricând, inclusiv offline.
Câteva rapoarte create pentru tine includ informații despre cele mai performante instrumente de promovare folosite, cele mai vândute produse și categorii de produse și perioada de decizie în care se obține un comision de la click la comandă.
Reține că toate datele din Profitshare 2.0 se raportează la data click-ului. Singura excepție o face raportul „listă comenzi” unde, pentru utilitate, raportarea se face la momentul înregistrării unei conversii.
Un raport aparte îl reprezintă „listă comenzi” în care poți vedea exact care sunt produsele vândute de tine prin intermediul activității de afiliere. Ai la vedere toate informațiile legate de conversia respectivă: momentul și instrumentul din care a fost obținută, ce conține, valoarea din website-ul advertiser-ului și comisionul obținut.

d) Comisioanele din Câștig curent și plata lor


În partea stângă sus se află secțiunea „Câștig Curent” ce conține suma comisioanelor aprobate fără TVA care nu ți-au fost plătite încă. După ce acumulezi în „Câștig curent” minimum 100 de lei devii eligibil pentru un ciclu de plată automat.
Separat, sub valoarea comisioanelor aprobate, se vor înregistra bonusurile în momentul în care acestea sunt acordate.
În aceași secțiune vei găsi centrul de plăți de unde poți iniția relațiile contractuale cu Profitshare, stabili setările de plată și urmări statusul plăților tale.

2.3 Cum încep activitatea de afiliere?

Pentru a începe să câștigi comisioane trebuie să începi promovarea pentru advertiserii Profitshare.
Cei mai importanți pași pentru afiliații începători sunt:
  • familiarizarea cu termenii de promovare ai advertiserilor;
  • declararea tuturor mediilor în care vrei să faci promovarea;
  • validarea website-urilor (dacă există) în care intenționezi să promovezi produse/ servicii;
  • generarea și integrarea instrumentelor de promovare.
De fiecare dată când se face o vânzare sau se obține conversia pe care un anumit advertiser o răsplătește prin intermediul unuia din instrumentele tale de promovare, vei primi un comision în contul de afiliat.
Acest comision se verifică de către advertiser și Profitshare și, dacă întrunește toate condițiile, se va aproba și ulterior plăti în contul tău bancar.

3. Promovarea folosind instrumentele Profitshare

3.1 Ce fel de website pot folosi în Profitshare?

În promovarea prin intermediul Profitshare pot fi folosite website-uri care atrag același public țintă pe care îl au și advertiserii, dar fără a fi un competitor al acestora. Aproape orice fel de website poate să fie folosit pentru afilierea prin Profitshare, dar cele cu un trafic ridicat performează cel mai bine.
Website-uri care nu vor fi acceptate pentru afiliere sunt cele care:
  • au conţinut sexual sau pornografic sau promovează un astfel de conţinut;
  • promovează violenţa, bigotismul sau discriminarea pe bază de rasă, etnie, sex, religie, orientare sexuală, vârstă sau invaliditate;
  • sunt defăimătoare, calomnioase sau folosesc un limbaj vulgar;
  • implică, facilitează sau promovează vânzarea sau utilizarea de substanţe ilegale;
  • implică, facilitează sau promovează activităţi de terorism, revoltă sau alte activităţi ilegale;
  • prejudiciază minorii în orice fel;
  • implică sau facilitează jocurile de noroc;
  • intră în conflict sau încalcă oricare din legile, drepturile de proprietate intelectuală sau alte drepturi ale oricărei persoane sau entităţi;
  • prin natura şi conţinutul acestora încalcă legile curente ale statului român;
  • conţin, constituie, implică, facilitează sau promovează activităţi ilegale, inclusiv, dar fără a se limita la, website-uri warez, website-uri de hacking sau cracking, website-uri de filesharing sau torrent, cu fişiere și/ sau alte materiale cu proprietate intelectuală spre descărcare, vânzare sau copiere, fără permisiunea proprietarului;
  • sunt nefuncţionale, fără conţinut propriu, sau în etapa de creare;
  • nu aduc nicio valoare adaugată vizitatorilor online prin lipsa de conținut unic, relevant;
  • personifică oricare altă persoană, inclusiv oricare reprezentant al Rețelei sau al advertiserilor;
  • au accesul resticţionat sau presupun crearea unui cont de utilizator astfel încât să acceseze conținutul acestora.
Unele platforme care oferă hosting al unor bloguri nu acceptă desfașurarea anumitor activități de promovare/ advertising, inclusiv afilierea prin Profitshare, sau le interzic în totalitate. Aceste regulamente aferente platformelor respective nu pot fi încalcate și nu se pot oferi soluții din partea Profitshare sau a advertiserilor pentru desfășurarea de activități de promovare asociate cu Profitshare. Consultați regulamentul publicat de către platformele folosite pentru a determina dacă activitățile asociate afilierii Profitshare sunt acceptate.

3.2 Ce sunt și cum funcționează instrumentele de promovare?

Instrumentele de promovare pot fi de tip link de afiliere, widget, slider de produse, pool de campanii și advertorial.
Widget-ul este oferit în forma unei zone care afișează produsele și prețurile din ofertele advertiserilor promovați în manieră dinamică folosind tehnologia de targetare Profitshare, astfel încât să genereze cele mai bune conversii pentru afiliat. În aceste instrumente se afișează atât produse ale advertiserilor cât și bannere grafice în manieră alternativă (în cazul în care sunt alese dimensiunile predefinite în cont). Pentru a hotărî ce anume se va afișa se ține cont, printre altele, de comportamentul de navigare al unui vizitator din website-ul advertiserului. Dacă, de exemplu, un vizitator arată interes pentru produse precum imprimante sau consumabile pentru imprimante, acestuia i se vor afișa în widget-urile plasate pe un website afiliat ofertele la produsele imprimante și consumabile pentru imprimante. Astfel, șansele ca un vizitator să realizeze click pe widget și să plaseze o comandă în website-ul advertiserului sunt sporite prin vizualizarea unor oferte personalizate.
Widget-urile pot fi personalizate astfel încât să aibe și alte dimensiuni pe lângă cele standard și pot primi orice culoare pentru bordură.
Slider-ul de produse este foarte asemănător unui widget, însă în loc să fie utilizată tehnologia de targetare Profitshare, afiliatul poate să aleagă singur produsele ce se vor afișa în acest instrument de promovare. Vei putea obține performanțe bune folosind slidere dacă îți cunoști foarte bine audiența și știi ce fel de produse ar corespunde nevoilor și dorințelor de cumpărare pentru audiența ta. În caz contrar, iți recomandăm să folosești widget-urile pentru aceași zonă din website-ul tău.
Într-un slider de produse se afișează doar produse de la advertiseri. În cazul în care toate produsele alese de tine pentru slider au ieșit din stocul advertiserilor, acestea vor fi înlocuite cu alte produse în stoc, pentru a evita afișarea unui spațiu gol.
Slider-ul poate fi generat din secțiunea „Instrumente de promovare” la „catalog produse”.
Link-ul de afiliere este cea mai simplă și versatilă metodă prin care poţi prezenta produsele, serviciile sau paginile de promovat ale advertiserilor. Se introduce adresa URL de destinație și numele sub care va fi afişat link-ul, iar acesta se integrează în conținutul website-ului sau al mediului în care se realizează promovarea de către afiliat. Acestor link-uri li se pot stabili orice destinație, către orice secțiune, ofertă sau pagină din website-urile advertiserilor.
Acest instrument se poate genera:
  • din secțiunea „Instrumente de promovare”, la „adaugă link de afiliere”;
  • din sectiunea „catalog de produse”;
  • din secțiunea „catalog campanii”;
  • din generatorul rapid de link-uri aflat în Dashboard;
  • din zona „Cele mai noi campanii” aflată tot în Dashboard.
Link-urile de afiliere pot fi și prescurtate prin intermediul serviciului Bitly pus la dispoziție în cadrul contului tău de afiliat.
Pool-ul de campanii este un instrument de promovare grafic pe care îl poți configura astfel încât să faci promovarea prin intermediul unor bannere ce comunică promoțiile și ofertele speciale ale advertiserilor. Spre deosebire de widget-uri și slider-e, aici se afișează inițial doar bannere grafice. Dacă toate bannerele din pool-ul tău și-au depășit perioada de valabilitate, această zona va fi populată de produse din stocul advertiserilor, similar cu felul în care funcționează widget-ul.
Pool-ul de campanii se poate genera din secțiunea „Instrumente de promovare” -> „catalog campanii”.
Indiferent de instrumentul ales pentru promovare și integrare în mediile tale de promovare sunt necesare câteva configurări din partea ta (alegerea dimensiunii și, în unele cazuri, alegerea produselor/ paginilor de promovat). Se menționează mediul în care se va integra respectivul instrument și se denumește instrumentul în cauză. Oferirea unui nume pentru instrumentele tale este crucială pentru urmărirea performanțelor lor.
Apoi se generează un cod sau link corespunzător instrumentului. Acest cod se copiază și se introduce în mediul de promovare dorit, în codul sursă. În cazul link-urilor nu este necesar să le introduceți în codul sursă, ci direct în zona în care va apărea.
Widget-urile, slider-ele și pool-urile de campanii sunt menite a fi integrate în website-urile pe care le deții ca afiliat, iar link-urile pot fi folosite atât în cadrul acelorași website-uri, cât și în campaniile PPC precum Google AdWords, Facebook Ads și în promovarea din rețelele sociale.
Pentru widget-uri, slidere și pool-uri de campanii sunt disponibile câteva dimensiuni standard predefinite de: 728x90 px (leaderboard), 300x600 px (filmstrip), 300x250 px (medium rectangle), 160x600 px (wide skyscraper), 468x60 px (full banner) și 125x125 px (square button).

3.3 Unde pot folosi linkurile de afiliere?

Folosirea link-urilor de afiliere poate să nu fie permisă de unii advertiseri sau să fie condiționată pentru unele medii online. Toate aceste informații sunt publicate în regulamentul de promovare al fiecărui advertiser în parte și este important să se țină cont de el pentru fiecare aspect al promovării întreprinse. Link-urile de afiliere sunt foarte productive în interiorul unei recenzii, în website-uri cu conținut de nișă, incluzând website-urile ce realizează recenzii de produse, și în bloguri personale. Link-urile de afiliere mai pot fi folosite în campaniile PPC de tipul Google AdWords și Facebook Ads, în rețelele sociale precum Facebook și Twitter.
Indiferent de mediul în care este folosit un link de afiliere este foarte important ca acel context în care este inclus să releve informații adevărate și actuale pentru destinația stabilită din pagina și să se evite orice fel de confuzie în legătură cu oferta/mesajul comunicat. Este recomandat să se excludă informații legate de prețul, promoția sau stocul unui produs dacă acestea nu pot fi actualizate periodic, deoarece aceste informații se schimbă frecvent în website-urile advertiserilor.
În promovarea prin campaniile PPC de tipul Google AdWords, Facebook Ads și nu numai, afiliatul trebuie să se asigure că textul ad-urilor corespunde cu pagina în care se face direcționarea în website-ul advertiser. Acestea trebuie să fie actuale, conform informațiilor din pagina în care se face direcționarea.

3.4 Cum pot îmbunătăți performanța website-ului meu pt widget-uri, slidere, pool-uri de campanii și link-uri de afiliere?/ Best Practices

Comisioanele dintr-un website afiliat prin programul Profitshare se înregistrează într-un număr mare și pot aduce câștiguri semnificative afiliaților atâta timp cât website-ul respectiv are un trafic și un conținut bun. Este de preferat ca produsele, serviciile sau mesajele din promovarea prin Profitshare să corespundă sau să se afle în legătură atât cu conținutul website-ului, cât și cu nevoile și așteptările vizitatorilor săi.
Cele mai bune practici pentru acumularea de câștiguri prin folosirea programului de afiliere Profitshare sunt:
  • cunoașterea îndeaproape a publicului/ profilului vizitatorilor website-ului și adaptarea conținutului la așteptările și dorințele acestora;
  • construirea încrederii cu publicul/ vizitatorii website-ului;
  • să fii de ajutor oferind informații și continut util și de calitate;
  • să fii transparent în legătură cu faptul că obții câștiguri dintr-un sistem de afiliere;
  • să testezi și să alegi cele mai potrivite instrumente de afiliere din Profitshare pentru website-ul tău;
  • să fii răbdător, deoarece veniturile din sistemele de afiliere dau roade în timp. Abia după ce îți construiești un public care va avea încredere în website-ul tău, rezultatele semnificative vor începe să se vadă.
Pe blogul Profitshare vei putea găsi în permanență informații utile legate de optimizările pe care le poți aduce activității tale de afiliere. Urmărește acolo recomandările noastre.

3.5 Pot folosi Google AdWords și Facebook Ads pentru afiliere? Cum?

Promovarea prin campaniile PPC de tipul Google AdWords, Facebook Ads și nu numai, este permisă însă afiliatul trebuie să:
  • consulte regulamentul advertiserilor pe care îi va promova pentru a afla dacă și în ce condiții poate să folosească campaniile PPC;
  • se asigure că textul ad-urilor corespunde cu pagina în care se face direcționarea în website-ul advertiser, în mod special dacă sunt comunicate informații legate de prețuri, promoții și stocuri. Acestea trebuie să fie actuale, conform informațiilor în care se face direcționarea.

4. Comisionarea

4.1 Cum se calculează și când se înregistrează un comision în cont?

Comisioanele se acordă în două feluri:
  • ca procent din conversiile ce presupun vânzările în website-ul advertiser;
  • ca și comision fix stabilit în prealabil pentru conversiile ce presupun generarea de lead-uri.
Lead-urile sunt toate acele conversii urmărite de advertiseri, pentru care promovarea directă vizează altceva decât realizarea de vânzări (completarea unui formular, vizitarea unui website, înscrierea la un newsletter etc.).
Aceste comisioane sunt acordate pentru toate conversiile obținute de un afiliat cu ajutorul instrumentelor de promovare Profitshare într-o secvență de evenimente după cum urmează:
  1. Un utilizator de internet accesează un mediu în care este realizată promovarea de către un afiliat;
  2. Acest utilizator realizează un click în unul din instrumentele de promovare Profitshare, folosite de respectivul afiliat;
  3. Acestui utilizator i se înregistrează în browser un cookie în urma efectuării click-ului în instrumentul de promovare Profitshare, cu o perioadă de comisionare prestabilită, publică în regulamentul advertiserului pentru care s-a realizat promovarea;
  4. Același utilizator de internet realizează conversia răsplătită de advertiser (vânzare sau lead) în cadrul perioadei de comisionare;
  5. În contul afiliatului căruia îi aparține instrumentul de promovare se înregistrează un comision „în așteptare”, care, în funcție de validarea lui, va deveni comision „aprobat” sau „anulat”.
La calculul comisioanelor pentru conversiile vânzări se iau în considerare toate comenzile plasate online pe website-ul respectivului advertiser, de către utilizatorul de internet direcționat de afiliat, indiferent de momentul finalizării comenzilor, dacă acestea au fost plasate în cadrul perioadei de comisionare. Dacă utilizatorul va realiza o vânzare după expirarea acestei perioade, comisionul nu se poate înregistra în contul afiliatului. Calculul comisionului se face la valoarea produselor sau serviciilor afișată în website-ul furnizorului la momentul lansării comenzii. De asemenea, dacă același utilizator realizează două sau mai multe click-uri în instrumente de promovare aparținând unor afiliați diferiți și va genera o conversie în perioada de comisionare, comisionul se va acorda ultimului afiliat din al cărui instrument de promovare s-a realizat ultimul click.

4.2 Care sunt statusurile comisioanelor mele și când se modifică ele?

Orice comision, realizat prin direcționarea unui utilizator din instrumentele de promovare Profitshare, care generează o conversie in website-ul advertiser, se înregistrează în contul Profitshare. Aceste comisioane nu dispar, ci sunt actualizate în funcție de validarea sau invalidarea lor de către advertiser și rețeaua Profitshare. Astfel acestea pot să apară ca și comisioane în așteptare, aprobate sau anulate.
Toate comisioanele se înregistrează inițial ca fiind "în așteptare". După ce se primește validarea comisionului din partea advertiserului și a rețelei Profitshare, acesta trece în comision „aprobat". În același timp, comisioanele care au devenit „aprobate” se cumulează și la secțiunea numită „Câștig curent”. Dacă un alt comision aflat „în așteptare” este invalidat de către advertiser sau de către Profitshare acesta devine comision „anulat”.
Validările și invalidările realizate de către advertiseri și Profitshare pot sa vizeze primirea unei confirmări de plată în cazul conversiilor vânzare sau oferirea de informații corecte și complete, descărcarea unei aplicații ș.a.m.d. în cazul conversiilor lead, precum și respectarea regulamentelor Profitshare și ale advertiserilor în obținerea conversiei ce a generat respectivul comision.
În contul Profitshare se pot urmări comisioanele ce sunt acordate din secțiunea de Rapoarte. Un comision se înregistrează în secțiunea de rapoarte în aceași zi în care s-a realizat conversia.

4.3 Cum și în ce condiții se face plata comisioanelor?

Plata comisioanelor afiliaților se realizează lunar, automat printr-un transfer bancar, dacă sunt îndeplinite cumulativ 3 condiții:
  • până la data de 22 ale lunii în Câștigul curent al contului de afiliat au fost înregistrate comisioane aprobate în valoare de minimum 100 de lei (fără TVA);
  • ai semnat și furnizat toate documentele necesare stabilirii unei relații contractuale între tine, ca afiliat, și Profitshare;
  • ai activată opțiunea de plată lunară automata din contul tău.
Plățile se pot amâna prin bifarea opțiunii „dezactivare plată” aflată în contul Profitshare, la centrul de plăți, „Setări Plată”.
Plățile se vor efectua în baza unui contract semnat între afiliat ca și persoană fizică, persoană juridică sau persoana fizică autorizată și rețeaua Profitshare. Semnarea acestui contract, precum și procedurile legale derivate din alcătuirea și semnarea acestuia, se vor realiza o singură dată, înainte de realizarea primei plăți. Suplimentar, pentru fiecare plată se va solicita emiterea și transmiterea unei facturi ce va conține valoarea de plată a comisioanelor și bonusurilor acumulate, în cazul afiliaților persoane juridice și persoane fizice autorizate.
Bonusurile acordate se afișează separat în Castig curent și pot fi plătite doar atunci când sunt îndeplinite cele 3 condiții de mai sus. Acest bonus se va adauga la valoarea de plată a comisioanelor aprobate.
În funcție de statutul de persoană fizică neautorizată, persoană juridică sau persoană fizică autorizată, valorilor de plată ale comisioanelor li se pot aplica unele rețineri ale obligațiilor fiscale precum CAS, CASS și impozitul pe venit astfel:
  • CAS, CASS și impozitul pe venit sunt deduse din plățile prin transfer bancar către o persoană fizică neautorizată;
  • CASS și impozitul pe venit este dedus din plățile prin transfer bancar pentru persoanele fizice ce pot face dovada contribuției la CAS din alte surse;
  • Pentru persoanele juridice și persoanele fizice autorizate nu se realizează deduceri din plata comisioanelor, însă este necesară emiterea și transmiterea unei facturi pentru fiecare plată efectuată. Obligațiile pentru plata taxelor și impozitelor îi revin complet afiliatului PFA sau PJ, după ce se realizează plata din partea Profitshare.
Transferul bancar se va realiza cel târziu în data de 5 a fiecărei luni. Dacă un afiliat persoana juridică sau persoana fizică autorizată nu furnizează factura necesară pentru plata comisioanelor până la data de 25 a lunii, plata sa va fi anulată.

5. Plata

5.1 Cand și cum se realizează plata comisioanelor mele?

Plata comisioanelor se realizează între data de 25 a unei luni și cea de 5 a următoarei luni. Acestea se fac automat dacă sunt respectate câteva condiții de plată:
  1. Câștigul curent a înregistrat minim 100 de lei până la data de 22 a lunii.
  2. Opțiunea de „Vreau efectuarea lunară a plăților dacă îndeplinesc condițiile ” din centrul de plăți, de la Setări plată este bifată;
  3. Între afiliat și Profitshare a fost încheiat un contract, s-a oferit toată documentația pentru stabilirea reținerilor ce se aplică câștigurilor în cazul afiliaților persoane fizice și s-a oferit factura pentru prestare servicii publicitare în cazul afiliaților persoane juridice și persoane fizice autorizate.
În tab-ul „Plățile mele”, este afișată o situație a plăților tale conținând suma din comisioanele ce urmează a fi plătită prin transfer bancar, alături de reținerile către stat ce se aplică, după caz, conform contractului semnat.
Plățile pot fi activate și dezactivate. În tab-ul „Setări Plată”se poate modifica setarea de plată prin bifarea sau debifarea opțiunii „Vreau efectuarea lunară a plăților dacă îndeplinesc condițiile”. Dacă reluarea plăților prin bifarea acestei opțiuni se realizează până în data de 21 a lunii, plățile se vor relua începând cu aceași lună. Dacă bifarea opțiunii se realizează după data de 21 ale lunii, plățile se vor relua începând cu următoarea lună.

5.2 Care sunt informațiile și documentele necesare pentru plată?

În cazul plății prin transfer bancar către orice entitate se va încheia, înainte de realizarea primei plăți, un contract între afiliat și rețeaua Profitshare, în baza căruia se vor realiza plățile.
Contractul se poate încheia direct din contul de afiliat, la accesarea pentru prima oară a secțiunii „Centru de plăți”. Procesul este simplu, rapid, structurat pe pași și presupune transmiterea actelor în format electronic. Astfel se asigură că procedurile formale se finalizează în cel mai scurt timp posibil.
Persoanele fizice ce contribuie la CAS vor face dovada de aceasta, astfel încât din plata comisioanelor lor să nu se deducă această obligație fiscală. Această dovadă este reprezentată de o declarație fiscală ce se va alcătui în cadrul contului de afiliat și este necesară doar semnarea ei din partea afiliatului. În situațiile în care, după semnarea contractului de către un afiliat contribuabil CAS, acesta încetează a se afla în calitatea de contribuabil CAS, el este obligat să notifice Rețeaua Profitshare de această schimbare, astfel încât din plățile efectuate după momentul notificării să i se rețină inclusiv contribuția CAS.
Persoanele juridice și persoanele fizice autorizate vor furniza pentru fiecare plată facturi ce vor conține valoarea de plată a bonusurilor și comisioanelor acumulate în Câștig curent până la data de 22 a fiecărei luni. Factura va fi emisă pentru prestarea de servicii publicitare doar de către acele entități ce au ca și domeniu de activitate servicii de reprezentare media (cod CAEN 7312) sau activități ale agențiilor de publicitate (cod CAEN 7311) și va conține valoarea comisioanelor de plată și TVA, dacă afiliatul reprezintă o entitate plătitoare de TVA, sau va include doar valoarea de plată a comisioanelor dacă afiliatul reprezintă o entitate neplătitoare de TVA.

6. Cum pot învăța mai multe?

Citește blogul Profitshare pentru a fi la curent cu toate update-urile din rețea, pentru a afla recomandările pentru activitatea de afiliere și fii cu ochii pe notificările Profitshare! Urmărește Profitshare pe Facebook și pe Twitter, pentru cele mai bune oportunități de promovare și pentru noutățile din rețeaua de afiliere.
Dacă ai nevoie de Ajutor în continuare, scrie-ne oricând la support@profitshare.ro.